LMP Nógrád


Az LMP Nógrád megyei tagjainak és segítőinek blogja

---

Fenntarthatóság
Igazságosság
Részvétel

---

www.lehetmas.hu
nograd@lehetmas.hu


Az LMP-ben sok különböző ember vesz részt – de közös bennünk, hogy valódi demokráciát, igazságos, szolidáris társadalmat, egészséges környezetet
akarunk, és hajlandók vagyunk tenni is érte.

---

Hogyan segíthetek?


Csatlakozz ONLINE!


A lehetmas.hu hírei

Nincs megjeleníthető elem

2010.02.06. 13:19 J.I.

Nógrádi jelöltjeink - előzetes bemutatkozó

Nógrád 1. OEVK - Salgótarján: Mák Edvin


1987-ben születtem Romhányban, jelenleg a Budapesti Gazdasági Főiskola Pénzügyi és Számviteli Kar Salgótarjáni Intézetének hallgatója vagyok. Helyi fiatalként nemcsak megértem, de a bőrömön érzem az itt élők mindennapos gondjait, a magas munkanélküliség, az alacsony bérek, az országos átlagtól messze elmaradó életszínvonal és a lehetőségek látszólagos hiánya okozta kilátástalanságot.

Közgazdász hallgatóként ugyanakkor tudom, hogy ezek a problémák hosszú távon csak akkor kezelhetők eredménnyel, ha a pénzügyi válság mellett a társadalmi és környezeti kérdésekre is egyenlő hangsúlyt fektetünk. A válságból való kilábalás és a valódi fejlődés érdekében fontosnak tartom, hogy megértsük, miért elengedhetetlen a gazdaság fenntartható pályára állítása, milyen lehetőségeket rejt magában például az LMP Zöld Fordulat programja. A panellakások energiatakarékos átalakítása, a megújuló energiaforrások részarányának növelése eredményeként létrejöhet ugyanis egy olyan zöld gazdasági szektor, amely a jövő gazdaságának alapja.

Meggyőződésem ugyanakkor, hogy az anyagi biztonságon túl életünket, egészségünket alapvetően meghatározza a minket körülvevő környezet, természet állapota, az elfogyasztott élelmiszerek minősége, az aktív közösségi, kulturális és sportélet, valamint az egymás iránt érzett szolidaritás. Ezek azok az értékek, amelyeket civilként és az LMP képviselőjelöltjeként egyaránt fontosnak tartok. A korrupció visszaszorítása és az állampolgárok bevonása révén azt szeretném elérni, hogy Salgótarján néhány éven belül sikeresen lemossa magáról a mostani előítéleteket, hosszabb távon pedig egy élhető és szerethető várossá válhasson, maradásra bírva a felnövekvő generációt.
 

Nógrád 2. OEVK - Pásztó: Fekete József


Hatvanban születtem, 1957 októberében, közel 30 éve Pásztón élek.

Budán  érettségiztem, a József Attila Gimnáziumban, majd a Debreceni Orvostudományi Egyetemen folytattam tanulmányaim, amelyet végül nem fejeztem be. A katonai szolgálatom után voltam műtős és betegszállító, kellékes és operátor, majd taxisofőr és vállalkozó. 1998 szeptemberétől az Országos Mentőszolgálatnál dolgozom, mentőápolóként.

2001 óta vagyok nős, két gyermekem van: lányom 8, fiam 4 éves. Szeretek itt élni, és a jövőmet is itt képzelem el. Szeretném, ha gyermekeim is Nógrád ezen részén nőnének fel.  A politika mindig is érdekelt, bár tevékenyen eddig még nem vettem benne részt. Az LMP képviselőjeként most elsősorban azért szeretnék dolgozni, hogy tisztább legyen a közélet, és sokkal inkább magukénak érezzék az emberek. Másrészt fontosnak tartom, hogy fenntartható környezetet és gazdaságot hagyjunk unokáinkra, megőrizve a nógrádi táj szépségét és értékeit.
 

Nógrád 3. OEVK - Szécsény: Sebestyén György


Ötvenegy éves vagyok, a rendszerváltást már felnőtt fejjel éltem át. Szabadságot, felelősségteljes politizálást és ésszerű, igazságos gazdasági rendszert vártam a változásoktól. Arra számítottam, hogy a parlamenti demokrácia mellett megerősödik a közvetlen demokrácia és az egyszerű állampolgárok is beleszólhatnak majd az életüket meghatározó döntésekbe.

Fiatal apaként ehelyett azzal kellett szembenéznem, hogy két fiamat olyan körülmények között kell felnevelnem, amelyek között a kis emberek szabadságát, anyagi boldogulását és jogait a kiváltságos réteg politikai hatalomvágya és gazdasági önzése határozza meg. A megszorító intézkedéscsomagok és az eldurvuló pártharcok között nekünk, munkanélkülieknek, alkalmazottaknak, kis- és kényszervállalkozóknak a terhek, kiábrándulás, pusztuló természeti és társadalmi környezet jutott.

Voltam tolmács és fordító, dolgoztam a nemzetközi kapcsolatok területén is, legtovább pedig a felsőfokú végzettség megszerzése után, eredeti szakmámban a  turizmusban.

Szécsényfelfalun élek és nálunk is, de egész Észak-Nógrádban azt látom, hogy a nehézipar és a nagyüzemi mezőgazdaság romjain új gazdaságot nem a messziről jött beruházók fognak teremteni, és ehhez az állami források is szűkösek. Nekünk egyszerű állampolgároknak, önként szövetkezve, létre kell hoznunk a közösségi gazdaság szervezeteit, ha egyénileg és közösen is gyarapodni akarunk. A fogyasztási szövetkezetek újjászervezése, az önellátó faluszövetkezetek, a megújuló energia szövetkezetek hálózata, a falusi és zöld turizmus, a közösségi informatika a kilábalás fontos eszközei lehetnek.

Nem csak a gazdaságban van szükség összefogásra. Az általános beletörődés, keserűség, gyűlölködés ugyanúgy mérgezi az életünket, mint a szegénység. Saját életünk felett csak akkor nyerjük vissza a hatalmunkat, ha ügyeink intézését nem csak a politikusokra és a hivatalokra bízzuk, hanem közéleti, szabadidős, kulturális és más közösségekben újra egymásra és önmagunkra találunk.

A civil szervezetekből és társadalmi aktivistákból alakult LMP segítségével az a célom, hogy az önszerveződő gazdasági és civil törekvésekhez hatékony támogatást szerezzek.
 

Nógrád 4. OEVK - Balassagyarmat: Galanics Zoltán

26 éve születtem, Balassagyarmaton. Tanulmányaimat falusi iskolában kezdtem, majd Budapesten, egy kertészeti szakiskolában folytattam, közben pedig Dejtáron, családi kertészetünkben segédkeztem.

A Corvinus Egyetem "Menedzsment, marketing és vidékfejlesztés" szakirányán kitüntetéssel végeztem, okleveles kertészmérnökként. Egyetemi tanulmányaim során cserediákként egy évet töltöttem Bécs neves agráregyetemén. Itt látókörömet kibővítve, szakmámtól jócskán eltérő témákat is megismertem. Többek közt EU-jogot, projekt menedzsmentet, hulladékgazdálkodást, vezetői ismereteket - főként önszorgalomból. Vidékfejlesztést Pesten és Bécsen kívül Litvániában is tanultam. Jelenleg agrármenedzserként dolgozom.

Helyi élettapasztalatom és tanulmányaim alapján is úgy látom, hogy Balassagyarmat és környékének helyzete több szempontból is lehangoló, és fejlődésre szorul. Alacsony a vállalkozói kedv, a családalapítási hajlandóság, és alacsony a terület népességmegtartó ereje. A fiatalok kilátástalanságból adódó elvándorlása igen nagy gondot jelent, szeretném ha ez a folyamat mielőbb visszafordulna. Jelenleg reális esélyt látok arra, hogy az LMP képes lesz elindítani ezt a változást.

A vidékpolitikában fontosnak tartom a helyi erőforrásokból, saját kertjeinkben és szántóinkon megtermelt áruk helyi értékesítését. A multicégek támogatása helyett a kis- és középvállalkozásokból önszerveződően létrejövő helyi feldolgozóipart erősíteném. Szeretnék egy jövőért dolgozni, amelyben a nyugdíjon, segélyen és közszférán keresztül elért alacsony szintű megélhetés helyett minél többen valódi termelésre alapozott, stabil jövedelemhez jutnak.

 

Ha tetszett a cikk és egyetértesz, nyomj egy tetsziket, csatlakozz Facebookon!>

Szólj hozzá!

Címkék: salgótarján balassagyarmat jelöltek pásztó szécsény


A bejegyzés trackback címe:

https://lmpnograd.blog.hu/api/trackback/id/tr321733952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása